بارگیری...
ده مورد تفاوت اصلی قهوه Arabica با قهوه Robusta

ده مورد تفاوت اصلی قهوه Arabica با قهوه Robusta

از لحاظ گیاه شناسی بالغ بر صد گونه گیاهی برای قهوه شناسایی شده است ولی دو گونه آن اکثریت قهوه مورد تجارت قرار گرفته در دنیا میباشد . Coffea Arabica و Coffea Canephora ( یا همان Robusta ) این دو گونه تفاوتهای بسیاری با هم دارند که در این مقاله ده تفاوت بارز آنها را می خوانید ؛

آشنایی با عناصر و ویتامین های موجود در قهوه

آشنایی با عناصر و ویتامین های موجود در قهوه

وقتی صحبت از قهوه می آید ، ذهن ما به سمت کافئین و خواص آن کشیده می شود . غافل از اینکه کافئین کوچکترین بخش از خواص گیاهی این دانه معجره آسا می باشد قهوه منبع بسیار غنی از اسید های چرب ، چربی ، اسیدهای آمینه ، پروتئین ، و مواد معدنی می باشد . هرچند محتوای هر فنجان قهوه ارتباط مستقیم با نحوه فرآوری و نحوه طبخ آن توسط شما دارد . دانه سبز قهوه در حالت طبیعی دارای سه نوع پلی ساکارید می باشد . این پلی ساکاریدها در زمان تفت ، آسیاب ، و طبخ قهوه دچار فعل و انفعالات شیمیایی در فیبر شده و دچار تغییر می گردد .

معرفی باریستا یا کافی من و شرح وظایف باریستا

معرفی باریستا یا کافی من و شرح وظایف باریستا

باریستا یا قهوه‌چی (به انگلیسی Barista) باریستا به شخصی که در قهوه‌خانه نوشیدنی‌های با پایهٔ اسپرسو را آماده و تحویل می‌دهد گفته می‌شود. هر چند این پیشه، پیشه رسمی ثبت نشده‌است، بیشتر کافی‌شاپ‌ها برای آنکه نشان دهند دارای دستگاه اسپرسو هستند از این واژه استفاده می‌کنند. همه ساله مسابقات بین‌المللی باریستا برای انتخاب تبحر آن‌ها برگزار می‌شود. این مسابقه برای نخستین‌بار در کشور نروژ پایه‌گذاری شد. باریستاها پس از پیروزی در کشور خود انتخاب و به مسابقه بین‌المللی اعزام می‌شوند. ایران سال ۹۳ به عضویت انجمن رویدادهای قهوه world coffee events نیز پیوست، سال ۹۴ برای اولین بار نماینده باریستای ایران به مسابقات جهانی در سیاتل آمریکا راه یافت. یک شات عالی را می توانید از باریستایی جوان و پر ذوق دریافت کنید! باریستا چیست؟ این سوال این گونه نیز پرسیده می شود اما در اصل باریستا کیست؟ کمی به زمان گذشته برگردیم حتما این لغت کمی ناآشنا را زیاد شنیده ایم. همان مرد معمولا مسن مهربانی که در قهوه خانه های قدیم برای پدرانمان قهوه سرو می کرد. کمی به روزتر، آن قهوه چی همان باریستا “barista” است، کسی که برای شما می تواند بهترین قهوه را با توجه به دانش و تجربه در قهوه خانه های امروز یا همان کافی شاپ ها، تهیه کند.